De la Bucuresti la Constanta (K=FCstendj=E9, zicea turcul) i-o cale-atat de scurta incat iti vine s-o iei pe jos, daca esti prea pornit. Sau, ma rog, s-o iei ca strabunii, agale, cu calul, cu brasoveanca, diligenta sau trenul, orice care te va duce-nainte - cat sa nu stai, ca sa nu-ti stea norocul. Trenul ar trebui sa haleasca distanta asta in mai putin de trei ore si tocmai de-aia te pisca puricii-n talpa cand asteptatul cursei e mai lung decat mersul. Ah, taci ca exista si-un Intercity, la tanc, intre curse, sa nu-l concureze nimeni. Dar la distanta asta parca-i nitel ridicol. Ca nu-i mai rapid ca rapidul - care, si-asa, e un accelerat mai cu mofturi. Singura diferenta notabila (adica foaaarte notabila, dupa costuri) ar fi la confort. La impresie si atmosfera. Dar cat confort sa si vrei, fandositule, la mai putin de trei ceasuri de drum? Niste scaune sa nu-ti rupi noada in ele, niste aer curat, fara sa traga "corentul" si niste caldurica ar fi de ajuns. (Ca sa traversezi capitala iti ia peste o ora, dar asta nu-nseamna ca-ti trebuie tramvai cu piscina...). De-aia cei ce ard, regulat, distanta dintre Bucuresti si Constanta, se simt nitel jefuiti cand urca in tren. Au, asa, o senzatie ca li se strecoara doua degete-n buzunar care-i usureaza de povara paralelor. Inflatia asta de "rapiduri" - care nu-s mai rapide ca acceleratul, nu poate dovedi decat ca Chefereu` n-are nici o gara cu nevoile calatorilor, ci-si croieste meniul dupa nevoile sale. Cum calatorului ii sade bine cu drumul, dar si mai bine cu teschereaua plina, era normal sa i se bata pleoapele dupa alternative. De pilda microbuzele, mici si nervoase, sunt, in pofida calculelor, mai convenabile (sunt cu 20% mai ieftine si pleaca din ora in ora). Macar atat sa ne deosebeasca de strabunii nostri, care n-aveau prea multe de-ales. Ce-i drept, nici n-aveau pretentii, iar prin asta erau, parca, mai aproape de feric