Ministrul delegat al Administratiei Publice, Gabriel Oprea, sustine initiativele locale destinate sigurantei circulatiei Programele de securizare a traficului sunt adesea extrem de scumpe, dar efectele lor sunt benefice, mai ales prin reducerea stresului si oboselii la volan, acestea fiind cauzele cele mai multor accidente rutiere. Directorul Administratiei Nationale a Drumurilor, Mihai Basulescu, spune ca in anul 2004 Administratia va derula cateva proiecte-pilot cofinantate de banci straine. "Avem un proiect cofinantat de Banca Mondiala pentru amenajari in Busteni si mai avem un alt program pentru securizarea traficului intre Otopeni si Brasov. Totodata, am luat deja masuri pentru eliminarea "punctelor negre" pe DN 1, dupa cum se poate vedea intre Bucuresti si Otopeni. Am montat separatoare de trafic in zonele trecerilor de pietoni, in unele intersectii, la curbe periculoase si mai ales acolo unde unii soferi faceau intoarceri ilegale, extrem de periculoase", a anuntat Basulescu. La anul va fi securizat Drumul European E 85 (Bucuresti, Buzau, Focsani, Bacau, Suceava), ruta Bucuresti, Alexandria, Drobeta-Turnu Severin, Timisoara, drumul Bucuresti, Pitesti, Ramnicu Valcea, Sibiu, Deva, Arad, drumul Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Tg. Mures, Cluj-Napoca, Oradea. Un alt program urmareste securizarea circulatiei pe traseul Sibiu, Brasov, Bacau. Aceste programe urmaresc calmarea traficului la intrarea in localitatile urbane si introducerea de sensuri giratorii la intrarea in localitati. Si ministrul delegat al Administratiei Publice, Gabriel Oprea, incurajeaza astfel de initiative, chiar si ale administratiei locale, daca ele au ca scop siguranta circulatiei. "Trebuie sa facem eforturi pentru ca siguranta drumurilor din Romania sa se ridice la nivelul celei din tarile civilizate. Este adevarat ca acest lucru presupune unele costuri, dar cred ca initiativele in acest sens, c