- Social - nr. 219 / 7 Noiembrie, 2003 Ca traim prost o stie toata lumea, europenii chiar mirandu-se cum Dumnezeu se poate trai cu un venit mai mic de 100 euro pe luna realizat de cei mai multi angajati. Ca toate sunt scumpe, iarasi nu este o noutate. Dar, putini stiu cate poveri apasa pe capul contribuabilului doar pentru ca altii sa o duca bine mersi. Situatiile sunt, uneori, de-a dreptul revoltatoare. Ministrul Transporturilor, bunaoara, Miron Mitrea, se plange ca romanii nu mai calatoresc cu trenul. Pai, de ce, domnule, nu mai calatoresc cu trenul? Raspunsul e unul singur: biletele sunt scumpe. Si nici nu pot fi ieftine atata timp cat cei de la caile ferate beneficiaza de salarii mari, de zeci de sporuri, care mai de care mai sofisticate, in conditiile in care costurile de exploatare sunt total nejustificate. Un exemplu doar, si veti intelege cum se iau banii contribuabilului fara munca multa. Intr-una din zile, s-a produs un scurtcircuit pe o retea de inalta tensiune, circulatia trenurilor fiind oprita, pana la remedierea defectiunii, pentru un anumit interval. Prejudiciul cauzat de intarzierea trenurilor a fost de exact 1.183.753 lei. Pentru remedierea avariei a fost deplasata, in zona cu pricina, o echipa care sa redea in exploatare linia de inalta tensiune. Veti zice ca au lucrat acolo vreo 2 electricieni si, gata, in cateva minute situatia a revenit la normal. Nu stim exact cine a lucrat, dar am ramas ca la dentist cand am vazut devizul pentru lucrare, deviz care insuma, nici mai mult nici mai putin decat 23.620.634 lei, din care materialele si motorina cheltuite cu deplasarea la locul accidentului nedepasind circa 230.000 lei. Interesant este ca pe deviz au fost trecuti, la capitolul manopera, nu doar motoristul si cei doi electromecanici care au lucrat efectiv, ci si seful de centru, adjunctul acestuia si seful de district care, fireste, au fost tre