In ultima vreme lucrurile par asezate in mass-media romaneasca: toate formatele noi de emisiuni au fost inaugurate, emisiunile mostenite din anii trecuti au cistigat cite un pandant in grila posturilor rivale, iar migrarile vedetelor de la un post la altul au depasit faza de povesti de prima pagina si se pot vedea pe sticla. De fapt, marea batalie s-a dat in ultimul an intre posturile Antena 1 si PRO TV, primul in plina ascensiune, celalalt mai pastrind doar cite ceva din capitalul de simpatie cistigat cu mult timp in urma.
Ce se intimpla acum este, intr-un fel, o schimbare de roluri intre eternele posturi rivale: daca initial PRO TV-ul se plasa pe piata ca cel mai dinamic si mai occidental post, acum Antena 1 incepe sa se pozitioneze astfel. Din dorinta de a contracara si ultimele semne de rezistenta ale PRO TV-ului in materie de emisiuni si vedete, politica postului Antena 1 este sa ofere telespectatorilor romani alternative punctuale. Astfel, Teo isi disputa in fiecare dupa-amiaza audienta cu noua Madame a Monicai Anghel, Vacanta Mare este in acelasi timp cu Divertis, emisiunea de fotbal a lui Florin Calinescu cu cea a lui Ovidiu Ioanitoaia etc.
In ceea ce priveste celelalte posturi, nici unul nu a cunoscut vreun salt spectaculos, din contra: Prima TV pare si mai molesit, B1 TV de abia se mai distinge, noul National TV seamana mai mult cu un post provincial, de amatori, fara nici un fel de proiect editorial, iar colectia sa de vedete triste gen Catrinel Sandu sau Radu Cosarca nu pare sa aiba vreo sansa.
In afara horoscopului, probabil ca Trimineata, emisiunea de dimineata de la National TV, este singura care face ceva audienta, si asta dintr-un motiv extrem de simplu: nu mai exista nici un fel de concurenta, pentru ca celelalte posturi romanesti, chiar si cel public au renuntat la obiceiul de a mai face o astfel de emisiune. Tele