Cu ocazia demararii programului postprivatizare, Uzinele ARO au prezentat noul model 244 X, destinat exportului in SUA si America Latina. Prima noutate, comparativ cu modelele anterioare, consta in Cu ocazia demararii programului postprivatizare, Uzinele ARO au prezentat noul model 244 X, destinat exportului in SUA si America Latina. Prima noutate, comparativ cu modelele anterioare, consta in alungirea autoturismului cu 250 mm, mai exact, de la 2.350 mm la 2.600 mm. Apoi, motorizarea si cutia de viteze sunt cu totul noi. Astfel, propulsorul este furnizat de Uzinele Ford, este vorba de un motor pe benzina cu aprindere prin scanteie, avand 6 cilindri. Capacitatea motorului este de 6. si dezvolta o putere de 154 kW, deci, 207 CP, la 5.250 rotatii/minut si un cuplu de 238 Nm, la 3.000 rotatii/minut. Aceasta motorizare incadreaza ARO 244 X in normele de poluare Euro 4, utilizand un sistem de injectie de benzina multipunct secventiala, precatalizator si catalizator, precum si monitorizarea parametrilor de functionare a sistemelor de poluare, prin dispozitiv OBD. Cu acest motor Ford 4 L, ARO 244 X poate ajunge la o viteza de 160 km/h. Pentru transmisie au fost alese doua echipari: cutie automata cu 5 trepte, marca Ford, si cutie manuala, tot in 5 trepte, marca Mazda (care este tot in "curtea" Ford - n.n.). Cutia de transfer este cea cu lant, marca Borg Warner, cu doua rapoarte si cuplare electronica. Pentru protectia ocupantilor s-au aplicat bare de rigidizare longitudinale in usi, bara transversala la baza parbrizului pentru sustinerea coloanei volan si diminuarea deplasarii acesteia catre conducatorul auto. Majorarea ampatamentului a permis marirea dimensiunilor usilor laterale, facand si mai comod accesul in habitaclu. In rest, ARO 244 X ramane aceeasi masina 4x4, robusta, cu garda inalta, si cu care, asa cum spun producatorii, "americanii se vor putea juca prin noroi, f