- Social - nr. 226 / 18 Noiembrie, 2003 2.227 de actiuni de control a intreprins Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Mures, in primele noua luni ale anului in curs. Dintre acestea, 48% au fost efectuate in mediul rural, zona in care se stie ca, uneori, calitatea nu este un lucru urmarit indeaproape de producatori si comercianti. Marfurile la care s-au constatat deficiente insumeaza 10,2 miliarde lei, din care 4,6 miliarde au insemnat produse periculoase pentru viata, sanatatea si /sau securitatea consumatorului. Cele mai dese abateri au privit informarea clientului (43%), parametrii de securitate si calitate (12%), termenul de valabilitate (6,5%) si cel de garantie (4,4%). Au fost retrase de la vanzare produse alimentare de peste 1,9 miliarde lei, constand in carne, peste, oua, lapte si produse lactate, cafea, cacao, bauturi alcoolice, zahar si produse zaharoase, dar si produse nealimentare, dintre care trebuie amintite piesele auto, jucariile, produsele chimice etc. Masurile dispuse au fost: amenzi contraventionale de peste 3,2 miliarde lei, interzicerea de la comercializare a unor produse (4,6 miliarde lei), sistarea temporara a fabricatiei (cazul a 122 de agenti economici) si inchiderea, pentru 6 luni, a 137 de unitati. Inspectorii OJPC au prelevat, pe parcursul celor noua luni in discutie, 398 de probe de laborator pentru analize, dintre care 23,3% au prezentat neconformitati ale parametrilor calitativi declarati de agentii economici. Unele cercetari ale inspectorilor au avut la baza sesizarile venite din partea consumatorilor: 844 de reclamatii, din care 655 au fost intemeiate. 77,6% au privit produsele alimentare, 40% au facut referire la servicii si 18% au insemnat sesizari de neconformitate ale bunurilor nealimentare. Statistica pe municipii, orase si mediul rural ne arata uratoarea stare de lucruri: Targu-Mures-501 reclamatii ale client