La doar cateva zile dupa ce premierul Adrian Nastase afirma cu seninatate ca i-a telefonat presedintelui Eximbank, Mariana Diaconescu, pentru a sprijini o firma privata in obtinerea unui credit, iata La doar cateva zile dupa ce premierul Adrian Nastase afirma cu seninatate ca i-a telefonat presedintelui Eximbank, Mariana Diaconescu, pentru a sprijini o firma privata in obtinerea unui credit, iata ca ministrul Finantelor, Mihai Tanasescu, se "solidarizeaza" in declaratii cu seful Guvernului, recunoscand ca a recurs si el la astfel de practici. El sustine ca astfel de practici sunt normale si isi justifica atitudinea prin faptul ca doar a sunat, fara sa intervina in procesul decizional al bancii. Incercand sa intelegem "normalul" guvernantilor, i-am intrebat pe bancheri daca s-au confruntat cu astfel de situatii si daca, in principiu, un astfel de comportament este considerat atat de firesc si in tarile occidentale. Concluziile se desprind cu usurinta: nici un bancher nu considera normala situatia amintita, fiecare sustinand ideea ca avem de-a face cu o lipsa de cultura a afacerilor. Ei mai atrag atentia asupra faptului ca problema devine foarte serioasa in cazul bancilor de stat.
Bogdan Baltazar, presedintele CA al BRD-SocGen:
"Am primit zeci de astfel de telefoane. In Romania ele fac parte dintr-o cultura de tip bizantin"
Personal, si cand eram presedinte al unei banci de stat, dar si acum ca presedinte al unei banci private, primesc zeci de astfel de telefoane de la demnitari, parlamentari, presedinti de consilii judetene. Sigur ca, intr-o alta cultura de afaceri, o astfel de atitudine ar fi in afara regulilor de comportare. Dar, in Romania, aceste telefoane fac parte dintr-o cultura de tip bizantin. Decizia apartine in final celui care primeste astfel de telefoane de interventie, de a solicita analiza dosarului conform normelor de prudentia