Mai putin mediatizati decat societatile de profil, brokerii de asigurari reprezinta o "comunitate" aparte a pietei asigurarilor. Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), in Romania Mai putin mediatizati decat societatile de profil, brokerii de asigurari reprezinta o "comunitate" aparte a pietei asigurarilor. Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), in Romania functioneaza, conform reglementarilor in vigoare, un numar de 145 de brokeri de asigurari, cu o piata estimata, la nivelul anului 2002, la 49,3 milioane euro. Ce este insa un broker de asigurari? Un intermediar specializat, ar fi cel mai scurt raspuns la aceasta intrebare, intre asigurati si societatile de asigurare. Relatia dintre un broker de asigurari si clientul sau este una de parteneriat, primul reprezentand interesele celui de-al doilea in raport cu societatea de asigurare. Veniturile brokerului, in fapt o societate cu personalitate juridica, provin din comision, o cota procentuala asupra primei de asigurare sau reasigurare platita de clienti. De regula, brokerul incaseaza acest comision de la asiguratorul caruia i-a plasat asigurarea. Angajatii unei societati de brokeraj in asigurari sunt experti in managementul riscului, consilieri si specialisti care se ocupa de toate problemele ce pot aparea in relatia dintre client si asigurator.
De ce este utila apelarea la serviciile unui broker?
Iata o intrebare legitima, fie si numai daca se are in vedere ca este vorba de un intermediar. Intre elementele care se iau in calcul cand este vorba de activitatea unei firme, unul dintre cele mai importante aspecte consta in identificarea riscurilor inerente care pot aparea si protejarea impotriva lor. Cum sa alegi cea mai buna varianta astfel incat afacerea sa se deruleze in conditii optime si in siguranta economica? Aici intervine rolul brokerului de asigurari. Data fiind