- Cultural - nr. 234 / 28 Noiembrie, 2003 una din principalele puncte de atractie ale turismului sighisorean si transilvan Cat de mult poate insemna pentru turismul romanesc punerea in valoare a unor monumente istorice _ prin restaurarea lor _ il atesta, daca mai era cazul, si Biserica din Deal, monument istoric inscris in patrimoniul UNESCO, ca, dealtfel, intreg ansamblul cetatii vechi (medievale) a Sighisoarei, in care aceasta se afla. Dupa cum ne-a declarat, in aceste zile, Hans Bruno Fröhlich, preot paroh al Sighisoarei, dupa restaurarea Bisericii din Deal _ care a costat Fundatia Messerschmidt aproape 2,5 milioane euro (4,8 milioane marci germane), iar Ministerul Culturii si Cultelor, 6 miliarde lei _ acest monument istoric a devenit unul din principalele puncte de atractie ale turismului sighisorean si chiar transilvan. Aici, in perioada verii _ cu deosebire, in lunile iulie _ august -, Biserica este vizitata, zilnic, de 300-500 de turisti romani si, mai ales, straini _ aprecia preotul paroh. Marea afluenta de vizitatori _ un adevarat boom, in turismul local, cum il numea domnul Fröhlich -, a impus un program de lucru, pe masura asteptarii turistilor, care, contra unei sume modice de doar 10.000 de lei (bani necesari la intretinere si plata angajatilor), in lunile de vara, pot vizita zilnic biserica, intre orele 10-18, iar, in restul perioadei, ori de cate ori, grupurile mari de turisti (cei mai multi, din Germania, si nu numai) isi exprima dorinta de a o vizita. Dar, din aceleasi ratiuni, Biserica din Deal are acum trei principale functionalitati: de lacas de cult; loc de organizare a unor concerte de muzica spirituala (la orga sau corala) si, nu in cele din urma, de obiectiv turistic. Fapt este ca, exemplul Bisericii din Deal atesta ca investitiile, in restaurarea monumentelor istorice (obiective de care Romania nu duce lipsa) sunt benefice pe multiple p