Privind ieri in curtea Romexpo, acolo unde este gazduit Targul Gaudeamus, puteai crede ca, dintr-o data, cartile au inceput sa starneasca interesul masiv al publicului roman. Iar acest public, ce se Privind ieri in curtea Romexpo, acolo unde este gazduit Targul Gaudeamus, puteai crede ca, dintr-o data, cartile au inceput sa starneasca interesul masiv al publicului roman. Iar acest public, ce se revarsa in valuri numeroase pe aleile Romexpo, parea de cea mai buna calitate: dame elegant imbracate, domni in costume de firma, coborand din ultimile modele de masini. In apropierea pavilionului unde se afla Targul de carte, insa, multi dintre vizitatori isi schimbau directia spre dreapta, pentru a se duce catre... targurile de cosmetice, de suveniruri si de mobila, organizate simultan cu cel de carte. Fireste, bannerele care anuntau, la intrare, cele trei targuri erau mult mai mari si mai vizibile decat meschinul panou dedicat Targului Gaudeamus. Totusi, si la Targul de carte, in primele doua zile s-au inregistrat peste 16.000 de vizitatori, conform datelor oferite de organizatori, publicul fiind asteptat in numar mult mai mare in week-end, cand, de altfel, va spori si concentratia de evenimente. Un aspect interesant si, se pare, simptomatic pentru starea editorilor din Romania, evident la ultimele targuri de carte, il constituie absenta unor analize si dezbateri publice cu privire la piata editoriala romaneasca, dand de inteles ca editorii nu sunt interesati de un minim exercitiu autoreflexiv. Iar aceasta tacere ciudata are loc pe fondul dificultatilor legate de aplicarea Legii promovarii culturii scrise, al scandalurilor legate de subventiile si achizitiile de carte ale Ministerului Culturii, al modificarii cotei de TVA pentru carte (proces deloc lipsit de probleme). Nimic despre toate acestea nu se discuta la targ, unul dintre putinele locuri unde se intalnesc toate aso