Institutiile locale obtin finantari internationale, in timp ce Administratia Fondului de Mediu incaseaza banii agentilor economici pentru proiecte care vizeaza reabilitarea ecosistemului local si national Prima reglementare privind contributia financiara a agentilor economici - care, prin obiectul de activitate, contribuie mai mult sau mai putin la poluarea mediului inconjurator - la Fondul pentru Mediu a aparut in anul 2000. La doi ani de la aprobarea si publicarea actului normativ, in 2002, Legea 73 a suferit o prima modificare, ce a fost urmata de o alta, recenta, in acest an. In ultimul caz este vorba de OUG 86, publicata in Monitorul Oficial in urma cu doua luni. De un an incoace, toti agentii economici au contribuit la acest Fond de Mediu cu diverse cuantumuri in lei, reusind sa se acumuleze un total de peste 750 miliarde lei. Din categoria proiectelor eligibile de finantat din aceasta suma de bani fac parte cele care au urmatoarele obiective: controlul si reducerea poluarii aerului, apei si solului, inclusiv prin utilizarea unor tehnologii curate, protectia resurselor naturale, gestionarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, protectia si conservarea biodiversitatii, educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului. Doar ca, potrivit unor surse, nici un leu din acesti bani nu a fost alocat pentru nici un astfel de proiect. Institutia abilitata sa administreze si sa repartizeze acest fond este Administratia Fondului de Mediu, pentru care nu exista, nici pana la ora actuala, un cadru legislativ de functionare. Mai nou, prin modificarile de ultima ora, Garzii Nationale de Mediu i s-a retras competenta sanctionarii societatilor care nu au contribuit la acest fond, care, altfel fie spus, fata de societatile inscrise pe lista contribuabililor la acest fond au cel mai important impact asupra acestora. Desi nu exista precedent in finant