Pliantele la electrocasnice pot fi considerate un soi de aristocraţie a genului: terminologia de specialitate, accesibilă în totalitate doar iniţiaţilor, noutatea şi complexitatea modelelor, precum şi preţurile impresionante contribuie la această senzaţie. Dacă bieţii pui, proaspeţi sau congelaţi, erau patetici atunci cînd pozau în goliciunea lor inanimată, maşina de spălat, frigiderul sau televizorul o fac cu demnitate şi prestanţă. De multe ori, îi ajută şi marca. De pildă, în cazul produselor Whirlpool, în introducerea pliantului despre maşinile de spălat se lansează concepte: "Al şaselea simţ: o tehnologie unică, bazată pe senzori, pentru economisirea apei, a energiei şi a timpului". Această tehnologie este aproape o persoană, sau cel puţin un robot. Maşinile dotate cu al şaselea simţ "recunosc tipul şi greutatea încărcăturii, reglează automat necesarul de apă, de energie, precum şi timpul necesar spălării". Maşina devine tot mai umană şi prin programul "Spălare manuală", care "printr-o rotire uşoară a tamburului", "permite ca rufele să fie spălate la fel de atent ca la o spălare manuală". În cazul frigiderelor Whirlpool, criteriile în privinţa conţinutului diferă remarcabil de cele ale Fram-ului copilăriei noastre: dacă la acesta din urmă ceea ce conta, în esenţă, era ca tizul ursului polar realmente să răcească, la urmaşii săi indirecţi perfecţionaţi trebuie să ţinem cont de: clasa energetică, numărul de rafturi, numărul de sertare, neapărat transparente, mulţimea de balcoane ajustabile sau nu, existenţa termometrului digital, a unui dispersor exterior, luminat şi a unui filtru de apă. Nu contează să ştim de la început
ce înseamnă toate astea, important e ca lista să fie cît mai lungă şi cît mai tehnică. Se mai pot adăuga şi alte surprize, ca în filmele, cîndva, SF: "la o simplă apăsare de buton, poţi avea pe loc cuburi de gheaţă prin intermediul a