Marii comercianti din Bucuresti, in special cei care au pravaliile in buricul targului, nu s-au invrednicit, pana la aceasta ora, sa impodobeasca intrarea in magazine cu luminite sau brazi de Craciun. Marii comercianti din Bucuresti, in special cei care au pravaliile in buricul targului, nu s-au invrednicit, pana la aceasta ora, sa impodobeasca intrarea in magazine cu luminite sau brazi de Craciun. Considerata in Occident un stimul comercial, podoaba de sarbatori, care ar trebui sa atraga privirile clientelei si sa o indemne la cumparaturi, nu se regaseste, inca, in fata magazinelor bucurestene. Banci de renume, fast-food-uri, magazine care acopera o nisa de piata importanta ca si profil comercial nu gasesc potrivit sa arda curentul electric in pomul de iarna si, mai ales, sa-l plaseze la intrare. De ce oare librariile, care, se stie, nu au un profit naucitor, si-au amenajat cum se cuvine nu numai vitrina, ci si intrarea? Unele au brazi imbodobiti frumos, pentru excitarea pupilei intelectuale. Altele, mai sarace, au inteles sa stimuleze clientela construind brazi din carti si beteala. Fast-food-urile, in schimb, au desenat stelute argintii pe geamuri, in lipsa de ninsoare adevarata si atat. Marile banci nu au nici macar un brad artificial la intrare. In contrast, hotelurile de lux de pe bulevard nu au asteptat inceputul lui decembrie si deja au montat celebrii craciunei la balcoanele camerelor, bradutii impodobiti asijderea, beteala si luminitele in mulaj arhitectural. La Hilton, spre exemplu, e o placere sa stai sa te uiti numai la aranjamentele de iarna expuse discret, cu foarte mult bun gust. Daca cineva cu dare de mana va avea nevoie de o camera in Bucuresti, cu siguranta va fi ghidat in alegerea sa de lumina care abunda inauntrul si in exteriorul marilor companii hoteliere. Ceilalti vor cauta cu lumanarea vreo pizzerie cu fason, uitata in intuneric, sau vreo ba