La Universitatea de Arhitectura s-a deschis, pe 3 decembrie, Trienala Internationala de Arte Textile.
O expozitie de asemenea anvergura este un eveniment pentru slujitorii stravechii tehnici a impletirii firelor textile. Evenimentul este cu atit mai important cu cit el genereaza un fructuos dialog intre generatiile de plasticieni, dar si intre tehnici de lucru si conceptii artistice diferite. Fara a fi stereotipa sau plictisitoare, Trienala – aflata deja la a patra editie – produce necesara emulatie intre participantii autohtoni si cei din strainatate care, anul acesta, sint invitati pentru prima data la noi. Expozitia va fi deschisa la Galeria Artis (Teatrul National, parter, intrarea din dreapta, spre Salile 3/4) si la Universitatea de Arhitectura, in intervalul 3-19 decembrie 2003.
Confruntat cu un numar mare de exponate si de stiluri de lucru, cronicarului ii este dificil sa faca o prezentare exhaustiva. Totusi, se va stradui sa analizeze un numar cit mai mare de lucrari si de expozanti, fara a face o ierarhizare sau o dezavantajanta – si neavenita – selectie. Pentru usurarea urmaririi discursului am optat pentru gruparea in functie de afinitati elective, de tehnici si de motive asemanatoare.
Cei care folosesc tehnica haute lisse sint reuniti, in marea lor majoritate, si prin pasiunea pentru vietatile minuscule, pentru frumusetile peisajului si ale anotimpurilor. I-am putea identifica, in cadrul expozitiei, prin idealul iluminist al „intoarcerii la Natura“.
Leontina Mailatescu, decana de virsta a expozantilor si fosta profesoara a multora dintre ei, este atrasa de efectele cromatice blinde pe care le descopera in Amurg si in Freamatul frunzelor; propune, insa, si o lucrare cu mesaj, in care tematica sociala se imbina cu aceea demografica: Oameni de ieri... oameni de miine.... Lectia lui Jean Lurça se simte ca a fost bine as