- Social - nr. 245 / 13 Decembrie, 2003 Precizand ca "modelul" topului este preluat (ca omagiu, dar si ca promisiune onorata) din revistele "Teatrul Azi" si "Scena" ale domnului Dumitru Solomon (care includeau clasamente anuale privind spectacole, actori, regizori, scenografi...dar si cronicari, dramaturgi, piese, directori de teatre, programe, proiecte), el este alcatuit prin sondarea opiniilor profesioniste (oameni de teatru din toata tara, apartinand categoriilor amintite) cu continut de "obiectivitati" sau "subiectivitati" vazute de semnatara, si nu doar...auzite, ca in cazul anumitor "jurii celebre". Anul acesta, creatii deosebite in recitaluri individuale nu au prea fost. In schimb, s-au remarcat deodata "triade" de actrite cu personalitati total diferite, "Sefele" lui Sorin Militaru, de la Teatrul Act - Coca Bloos, Emilia Dobrin Dabija, Dorina Lazar, si pe de alta parte, in cadrul aceluiasi (cel mai bun) festival, cel oradean, nu a putut trece neobservata echipa (mixta) a Centrului Cultural European, de unde a "iesit la suprafata" (cu extrema discretie) tanara Mihaela Sarbu; aportul senzational al Adei Milea in recitalul de la Green Hours, presupunand ca apartine anului...trecut, neobservat de "marii critici", ca si cel al Andrei Negulescu, superba "Dona Juana" pe care am elogiat-o in sala Euphorion a TNC; imediat dupa alegerea domnului Ion Vartic in calitate de director general al institutiei, s-au vazut rezultate fara precedent in istoria acelui teatru, din tineretea lui...Marcel Iures. Presupunand, de asemenea, ca "Faust"-ul lui Mihai Maniutiu de la Teatrul Maghiar a precedat rolul Imolei Kezdi din cel de la "evreul Zinder", ma surprinde faptul ca marea actrita (in ciuda varstei tinere, "paralizeaza" publicul) nu a fost premiata cu un an inainte (fiind o sansa pentru Bogdan Zsolt, eclipsat de partenera sa clujeana, sa straluceasca in "Gandacii" sibieni ai