* Planul de constructie de autostrazi pentru noul an mai include Arad - Lugoj, dar si Bucuresti - Targoviste * Centura Bucurestiului si fluidizarea traficului pe DN1 sunt cuprinse, de asemenea, in proiectele de viitor Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MCTC) si-a stabilit planul de constructie de autostrazi pentru 2004. Cel mai important proiect este, in opinia conducerii MCTC, autostrada Bucuresti - Bors al carei contract de proiectare, construire si finantare in sistem de parteneriat public-privat, in valoare de 2,5 miliarde dolari, a fost semnat in urma cu cateva saptamani cu compania americana Bechtel. "Discutiile continua pentru stabilirea primului tronson pe care va incepe constructia si care va fi finalizat in 2007. Cele trei variante, dintre care se va alege una singura, sunt Brasov - Fagaras, Campia Turzii - Gilau sau Marghita - Bors. Aceste trei variante sunt situate, fiecare in parte, intre doua noduri rutiere, iar tronsoanele realizate vor fi puse sub trafic pe masura ce vor fi construite. Pornind de la Brasov pana la Bors, autostrada va avea 415 kilometri, lucrarile urmand sa inceapa pe 4 iulie 2004 si sa fie finalizate in 2012", ne-a declarat ministrul Transporturilor, Miron Mitrea. Un alt proiect care va fi continuat in 2004 este autostrada Bucuresti - Constanta, in acest an urmand sa se circule pana la Drajna, ceea ce inseamna aproape doua treimi din lungimea autostrazii. "Primele doua sectoare ale autostrazii, Bucuresti - Fundulea (26,5 km) si Fundulea - Lehliu (29,2 km) vor fi gata in luna iunie, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie dat in folosinta si sectorul Lehliu - Drajna (41,6 km). Tot in 2004 vor intra in lucru tronsoanele Drajna - Fetesti, cu o lungime de 36 km si o valoare de 54,7 milioane euro, fonduri care provin din programul ISPA si buget, precum si Fetesti-Cernavoda. Pentru acest ultim tronson este vorba des