Recunoscuta in Statele Unite, dar mai ales in Asia, siesta la locul de munca a inceput, timid, sa devina populara si in Europa. Cercetatorii spun ca stimuleaza concentrarea angajatilor si, Recunoscuta in Statele Unite, dar mai ales in Asia, siesta la locul de munca a inceput, timid, sa devina populara si in Europa. Cercetatorii spun ca stimuleaza concentrarea angajatilor si, bineinteles, creste profitul firmei. Problema este ca salariatii si patronii viseaza diferit. Ce angajat n-a visat sa vina la serviciu pentru a dormi putin? In Statele Unite si Japonia, acest deziderat sindicalist a mers pana intr-acolo incat patronii au luat in serios concluziile specialistilor si le-au amenajat angajatilor o sala de dormit. Acest demers a fost explicat ulterior ca o strategie de management al resurselor umane.
Cum incurajeaza patronii somnul angajatilor
In urma cu trei ani, un manager din Germania si-a invitat amploaiatii sa "deguste" intr-o incapere special amenajata douazeci de minute de somn la locul de munca. Un studiu elaborat de un institut german de cercetare in domeniu il convinsese pe manager ca somnul la serviciu stimuleaza capacitatea de concentrare a personalului, iar acest lucru duce, evident, la cresterea profitului. Ingrijorati de amploarea pe care urma sa o aiba aceasta noua tendinta de a incuraja angajatul sa traga la aghioase in timpul programului, manageri mai sceptici si cu dare de mana au cerut oamenilor de stiinta adevarul.
De ce trebuie sa dormim la serviciu
Oamenii de stiinta au ridicat la rang inalt beneficiile pe care somnul diurn le aduce capacitatii de concentrare, atat de necesara la locul de munca. Ei au explicat scepticilor ca vocatia umana de a dormi, in general, noaptea nu este exclusiva. Ritmul cardiac este mai scazut intre trei si cinci dimineata, apoi revine la normal pe durata catorva ore, dupa care "scade" d