De cativa ani buni, ritualul mediatic este urmat cu sfintenie si de posturile romanesti. Daca in timpul anului "obrazul subtire" se poate tine si cu filme si programe de imprumut de peste granite, de De cativa ani buni, ritualul mediatic este urmat cu sfintenie si de posturile romanesti. Daca in timpul anului "obrazul subtire" se poate tine si cu filme si programe de imprumut de peste granite, de Revelion ar trebui sa se vada, in toata splendoarea lui, rodul talentului genuin al oamenilor de televiziune romani. Programe produse special pentru seara sfarsitului de an, seara in care, prin traditie, telespectatorii trebuie rasfatati cu tot ce e mai bun, cu umor inspirat din actualitatea romaneasca, muzica romaneasca in ambalaj de buna calitate, pe scurt, emisiuni construite pe baza unor idei originale, care sa surprinda placut audienta. Cat de putin se vede din toate acestea ne-au demonstrat, o data in plus, televiziunile de la noi in noaptea care a despartit 2003 de 2004. O invazie sufocanta de prost gust, cu mici oaze de inspiratie de care te bucuri ca de o minune. Cum intamplarea face ca, la finele anului, televiziunea publica sa-si serbeze aniversarea, fapt marcat de TVR2 prin difuzarea unor selectiuni din programele create de pionierii televiziunii in Romania, comparatia este si mai trista. Erau pe atunci oameni inspirati, creativi, care aveau imaginatie si placerea de a inventa mereu ceva nou. Au trecut decenii, tehnica s-a perfectionat, nu mai exista cenzura si, totusi, calitatea programelor de televiziune de la noi a scazut dramatic. Sa fie batalia pentru audiente cauza? Fiecare post de televiziune de la noi incearca sa traga spuza pe turta sa, difuzand informatii despre audienta pe care a obtinut-o cu un prilej sau altul si incercand sa-si construiasca o imagine cat mai buna. Datele de audienta sunt interpretate, fragmentate, dupa voia departamentelor special