Prabusirea Parmalat, grupul italian de produse lactate, a reprezentat o lovitura si pentru sectorul american al asigurarilor de sanatate, care abia incepuse sa-si revina dupa pierderile masive din anii 2001 si 2002.
Agentia de rating Moody's Investors Service estimeaza ca asiguratorii de viata au investit direct aproximativ 1,6 miliarde de dolari in titluri financiare emise de Parmalat si diviziile acesteia, suma care reprezinta aproape o cincime din datoria de 7,4 miliarde de dolari pe care grupul italian nu a fost in stare sa o plateasca.
Pe masura ce apar noi informatii privind expunerea companiilor de asigurari fata de Parmalat, pierderile previzionate cresc.
Compania de asigurari AFLAC a investit 428 milioane de dolari in Parmalat, si nu 384 milioane, cat estimase Moody's, si a declarat ca vanzarea activelor pe care le detine ii va reduce profitul net al ultimului trimestru al lui 2003 cu 257 milioane de dolari. John Hancock, companie ce a fuzionat cu Manulife Financial, detine obligatiuni emise de Parmalat in valoare de 152 milioane de dolari, cu 38 milioane mai mult decat se estimase.
Alti asiguratori care detin creante de peste 100 milioane de dolari sunt American International Group si Prudential Financial.
Anii 2001 si 2002 au adus pierderi asiguratorilor americani care investisera in companii cu probleme, precum WorldCom, Tyco, Kmart sau Dynergy. Companiile din sectorul asigurarilor, care investesc sume uriase in titluri emise de firme, au pierdut 8,9 miliarde de dolari in 2001 si o suma record de 15,4 miliarde de dolari in 2002.
In prezent, obligatiunile Parmalat se tranzactioneaza la 19% din valoarea lor nominala. Ce vor reusi sa recupereze creditorii depinde de ce va rezulta din procesul de restructurare sau lichidare a activelor companiei. Unii asiguratori au inceput lu