Monica Barladeanu are patru ceasuri de cateva mii de euro, iar Irina Schrotter are un Patek Phillipe din aur alb cu diamante de 20.000 de euro 47.000 euro este suma-record stabilita de o singura persoana, in Romania, la cumparaturi, la sfarsitul lunii decembrie. Un barbat de 40 de ani a cheltuit acesti bani la magazinul Helvetansa pentru a-si achizitiona ultimul model Vacheron Constantin. Ceasul este socotit de specialisti numarul doi in ierarhia marcilor elvetiene de lux, dupa Patek Phillipe. Tot in preajma sarbatorilor, o doamna si-a facut cadou un Jaeger-LeCoultre, pentru care a platit 31.845 euro. Alte sase ceasuri Jaeger-LeCoultre, o marca la fel de apreciata - cunoscatorii o plaseaza in top imediat dupa Vacheron Constantin - si care a fost alaturata in urma cu doua luni celorlalte 14 din portofoliul Helvetansa, s-au vandut, in Bucuresti, in cateva zile. Cel mai ieftin dintre ele a costat 3.000 euro. Cel mai scump, 20.000 euro. Cu 12.980 euro s-a mai vandut un IWC barbatesc, la numai doua zile dupa ce a fost expus in magazin. La fel s-a intamplat si cu o pereche de cercei Piaget. Pretul, 11.000 euro. Cartier ramane, printre romani, in continuare, in topul celor mai cautate marci, atat pentru ceasuri, cat si pentru alte accesorii - brelocuri, stilouri, pixuri sau brichete. La acestea din urma, preturile variaza intre 250 si 1.000 euro bucata, in vreme ce un ceas Cartier costa de la doua, trei mii pana la 20.000 euro.
Pentru romani, blazonul conteaza!
In anii din urma, romanul a invatat ca o investitie intr-un ceas de marca e obligatorie pentru a puncta la capitolul imagine. In 2003 insa lucrurile au evoluat atat de rapid, incat chiar si cei care comercializeaza asemenea produse au fost luati prin surprindere. In locul ceasurilor de marca dar accesibile unei categorii mai largi de cumparatori au fost preferate mai degraba cele de lux. "In 2003, s-