Am tot vorbit, în diverse articole precedente, de spiritul Crăciunului, cel atît de bine materializat în Povestea de Crăciun a lui Dickens, precum şi în morala creştino-consumistă care ne animă nouă, orăşenilor pofticioşi, sărbătoarea în cauză. Mai nou, a apărut o revistă care îl ilustrează cu fapte din viaţa reală, pilde, să le spunem: e vorba de Reader's Digest, apărută recent în România (lansarea oficială a fost pe 27 octombrie). Revista îşi propune să ne ofere poveşti de viaţă, dar nu în sensul senzaţional cu care ne-am obişnuit pînă acum, şi nici în cel pasional, gen telenovelă, ci în cel pe care cursurile de jurnalism ne-au învăţat să-l numim human touch şi despre care ne-au spus că nu trebuie să-i lipsească nici unui feature care se respectă. Personajele se află într-o situaţie dificilă, din care, cu ajutorul altor persoane altruiste, morale şi cu credinţă în Dumnezeu, reuşesc să iasă cu bine, trăgînd şi învăţămintele de rigoare. Prima poveste, de Susan Shreve, intitulată "Darul lui Ferragamo", este emoţionantă: o fată ce suferise, în copilărie, de poliomielită, şi avea probleme cu picioarele, negăsindu-şi niciodată pantofii potriviţi, ajunge la celebrul creator Ferragamo, care îi ia mulajul piciorului şi-i trimite, timp de 10 ani, cei mai frumoşi pantofi din colecţiile lui. La propriu, spiritul Crăciunului este prezent în grupajul intitulat "Oameni adevăraţi - Miracole adevărate", cu subtitlul "Sărbătorile ne oferă mereu motive pentru a nu ne pierde credinţa". Grupajul conţine o serie de poveşti de viaţă petrecute în preajma Crăciunului, în care oamenii au ieşit triumfători din situaţii de criză ajutîndu-se unii pe alţii, în adevăratul spirit creştin. Prima tentaţie a oricărui cititor ironic, sătul de şabloane de orice fel, este să privească superior acest tip de scriitură. Totuşi, la o a doua privire, dacă mai lasă din morga culturală, cititorul poate fi înm