Producatorul de vinuri Vincon Vrancea a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 21 milioane de dolari in crestere cu 24 de procente fata de 2002 cand s-a oprit la 17 milioane de dolari.
"Cresterea principala a fost data de vinurile de soi care au avut o ascensiune de 27% fata de 2002 mai ales prin lansarea brandului Vita Romaneasca. La categoria vinarsuri si brandy cresterea a fost si mai spectaculoasa de 90 de procente", a declarat pentru Ziarul Financiar, Danut Ghejan, director de vanzari la Vincon Vrancea. Pentru acest an, estimarile Vincon merg catre o crestere de 20% - pana la 25 de milioane de dolari data, in special, de vinurile de soi. Ghejan afirma ca Vincon a avut anul trecut o cota de piata la vinurile de soi de 9 procente in crestere cu 20% fata de 2002. Pretul mediu al unei sticle de 0,75 litri a fost anul trecut de 1,5 dolari, cu 35% mai mare decat in 2002.
"Anul trecut a fost inregistrata o usoara crestere de consum pentru vinurile de soi, in detrimentul vinurilor de masa, motiv pentru care si strategia noastra de dezvoltare s-a focalizat pe dezvoltarea afacerii in segmentele medium si premium, in principal prin lansarea brandurilor Vita Romaneasca si Beciul Domnesc. Cu siguranta trendul se va pastra si in 2004, estimarile noastre merg chiar catre o crestere putin mai agresiva pentru cele doua segmente", sustine Ghejan. Anul trecut s-a remarcat prin mentinerea preferintelor consumatorilor romani pentru vinuri albe dulci si demidulci, dar si printr-o usoara crestere a consumului vinurilor seci, in special cele rosii. "Anul 2003 s-a remarcat prin cea mai intensa activitate in piata de vin din punct de vedere al comunicarii si nu poate fi decat un semn bun si optimist, absolut toate actiunile producatorilor au cotribuit la cresterea categoriei", afirma Ghejan.
El afirma ca dupa privatizarea Vincon acum