Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Consiliului Judetean au stabilit, ieri, dupa mai multe ore de dezbateri, ca viitoarea sosea de centura sa inconjoare Bacaul prin partea sa de est. Saptamina trecuta, in momentul prezentarii proiectului de realizare a noii artere de circulatie, atit autoritatile locale si judetene cit si reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) s-au oprit, dupa mai multe analize, la varianta realizarii unui traseu de ocolire prin partea de vest a Bacaului. Ieri, insa, dupa ce au cintarit posibilitatile de realizare a proiectului din punct de vedere tehnic, economic si social, membrii Comisiei Tehnice de Urbanism, au stabilit, in unanimitate, ca cele mai multe sanse de obtinere a finantarii le-ar avea proiectul de constructie a soselei de centura pe traseul de est. Invitati sa participe la lucrarile acestei comisii, primarii comunelor Margineni si Letea Veche, precum si viceprimarul comunei Nicolae Balcescu au venit cu mai multe argumente in sprijinul alegerii acestui traseu. "Solutia aleasa este cea mai potrivita, deoarece zona de est este mai putin framintata, cu mai putine constructii, iar din punct de vedere tehnic, mai usor de realizat", spune Ioan Chiriac, vicepresedinte al Consiliului Judetean Bacau si sef al Comisiei Tehnice de Urbanism. De aceeasi parere este si Ioan Butucaru, directorul general al Primariei Bacau. "Varianta de ocolire prin partea de est are o lungime de circa 26 de kilometri, mai scurta cu aproape cinci kilometri decit traseul de ocolire prin partea de vest a Bacaului, fapt care reduce cu mult costurile de realizare a investitiei. In plus, pe acest traseu, noua artera de circulatie ar urma sa traverseze mai mult suprafete agricole, fapt ce usureaza cu mult pregatirea terenului in vederea demararii lucrarilor de constructie", a argumentat directorul general al Primariei Bac