Yacht Clubul Regal Roman e un club elitist - ne marturiseste o superstitie marinareasca dl. Valerie Timofei, vicecomodor al Yacht Clubului Regal Roman Inainte de a deveni inginer constructor, Yacht Clubul Regal Roman e un club elitist
- ne marturiseste o superstitie marinareasca dl. Valerie Timofei, vicecomodor al Yacht Clubului Regal Roman
Inainte de a deveni inginer constructor, Valerie Timofei a absolvit Scoala Tehnica de Marina. Din cauza ca la vremea respectiva nu avea posibilitatea de a se imbarca prea des, a fost nevoit sa renunte la activitatea marinareasca. Dupa un traseu profesional in domeniul constructiilor - director, timp de sapte ani, la Centrala Nuclearo-Electrica de la Cernavoda, si mai apoi director al Companiei de Constructii Bucuresti -, ing. Timofei a revenit la vechiul sau hobby, cel legat de marina. Astazi, conduce activitatea Yacht Clubului Regal Roman.
- Domnule Timofei, ce-i yachtul?
- Yachtul este o nava care nu e destinata unor scopuri comerciale sau militare, ci placerii, agrementului. Sigur ca nu orice barcuta cu doua vasle poate fi numita yacht, ci numai acele ambarcatiuni care au un mijloc de propulsie: motor sau vele. Termenul "yacht" a fost preluat de la olandezi. In 1790, in Anglia a fost infiintat primul club de yachting. A urmat Suedia, in 1830, si SUA, in 1884. Astazi, numai in Europa exista peste 10 milioane de ambarcatiuni de agrement. Cele destinate sportului nici nu mai sunt inregistrate undeva. Iar in ceea ce priveste constructia yachturilor, la ora actuala, aceasta e foarte sofisticata, cu materiale compozite, cu fibra de carbon. De exemplu, o barca pentru concurs, cu o suprafata velica enorma, costa intre 2 si 5 milioane dolari.
- Cand au aparut yachturile?
- Pe vremea lui Carol al II-lea au fost construite primele doua yachturi de agrement de la noi. In 1921, la Constanta, la