Recent, Ion Antonescu, secretar de stat in Ministerul Culturii, a demarat o campanie de „verificare“ a UNITER-lui, acuzindu-va de deturnarea unor fonduri pentru proiectul Artisti pentru Artisti si pentru construirea Casei artistilor pensionari. De ce credeti ca a initiat aceasta campanie?
Pe de o parte din tembelism si pe de alta parte dintr-un interes direct. Ion Antonescu vrea sa reprezinte imaginea unui Mecena care ajuta artistii – si doar el ar trebui sa se situeze in aceasta pozitie, dupa parerea sa – si apoi mai este si un interes politic legat de persoana mea, care nu face, insa, subiectul acestei discutii. In plus, stiind ca urmeaza sa se construiasca o casa a artistilor pensionari, si din tara, si din provincie, ar vrea, probabil, sa fie in miezul lucrurilor. De altfel, acest demers pe care il face – aberantele circulare trimise teatrelor – este o modalitate de a se asocia cu directorii de teatre pentru realizarea proiectului. Cine sa se asocieze cu cine? El, Ministerul, el, secretarul de stat, el, investitorul, omul de afaceri, proprietarul Marshall Tourism? Cu cine sa ne asociem?
Tot materialul trimis teatrelor este o minciuna de la cap la coada, o fumigena aruncata in ochii oamenilor de teatru, incercind sa induca ideea folosirii ilegale a unor fonduri optinute de UNITER, a lipsei de transparenta in ceea ce priveste ajutorul dat artistilor pensionari – ca si cum ar fi trebuit sa facem publice numele celor care sufereau – si a terenului pentru Casa artistilor. Terenul este obtinut prin hotarire de guvern si dat in folosinta gratuita pentru 49 de ani, in vederea construirii acestei case, dindu-ne dreptul sa ne asociem cu o persoana fizica sau juridica, romana sau straina, pentru proiect. In hotarirea de guvern nu exista un termen dat, pe care l-am fi depasit. Cum ceea ce facem este un lucru important si de durata, vrem sa aiba o a