Agentia de turism CMB Travel a incheiat anul 2003 cu o cifra de afaceri de 4,4 milioane de euro, mai mult cu 7% fata de anul precedent, iar pentru anul acesta se asteapta la o crestere in lei de peste 20%.
"La inceputul anului 2003, ne-am repozitionat pe piata schimband logo-ul, sloganul si oferta companiei. Riscul era ca pana cand mesajul nostru va ajunge la cei interesati va trece ceva vreme, in acest timp fluxul de vanzari putand fi mai mic. Totusi, in sezonul 2003, am reusit sa mentinem vanzarile la un nivel relativ constant, iar pentru 2004 avem asteptari mai mari. Pentru acest an, preconizam o crestere a cifrei de afaceri in lei de cel putin 20%", a spus Cristian Balcescu, presedintele agentiei CMB.
Veniturile din outgoing (plecari de turisti romani in strainatate) au continuat sa creasca ajungand la 60% din total sejururi.
"Destinatiile cele mai cerute au fost Spania, Italia si Franta. Turcia si Grecia au ramas de asemenea in top datorita proximitatii, dar si a faptului ca exista curse charter de avion care reduc din costuri", spune Balcescu.
"O crestere considerabila o inregistreaza insa cererile pentru destinatii exotice: Maldive, Republica Dominicana, Thailanda", adauga el.
Pentru CMB, veniturile din ticketing (vanzarea de bilete de avion)au inregistrat o scadere in ultimii ani. "In primii ani de activitate ponderea veniturilor din ticketing a fost majoritara, insa anul trecut veniturile din cele doua surse s-au echilibrat", a mentionat reprezentantul agentiei.
La inceputul anului trecut, CMB a lansat sistemul de oferte pe grupe de produse turistice. Pentru perioada de vara spre exemplu, exista o grupa de oferte pentru clientii care vor sa calatoreasca in Europa cu masina, o alta pentru cei care vor vacante standard si una pentru turismul de aventura.
Pe segmentu