Standul Romaniei e observabil de cum treci pragul pavilionului destinat tarilor europene, din cadrul Targului International de Turism FITUR, Madrid. E amplasat strategic, aproape de intrare; pasii Standul Romaniei e observabil de cum treci pragul pavilionului destinat tarilor europene, din cadrul Targului International de Turism FITUR, Madrid. E amplasat strategic, aproape de intrare; pasii specialistilor si ai publicului larg se indreapta firesc spre locul marcat cu inscriptia "Rumania - mas que sorprendente" - Romania surprinzatoare. Litere mari, in 3 dimensiuni, inchipuind numele tarii, fotografii luminoase, design modern, 100 mp suprafata - standul se integreaza in peisaj fara sa faca nota discordanta. Ceea ce nu-i de colo. Nu de putine ori, la alte manifestari, s-a potrivit ca nuca-n perete. Spatiul inchiriat de Romania are si coltul artizanului - o tesatoare din Tismana si o sculptorita in lemn din Arges -, si cel al degustarilor de vinuri. Acestea au permanent parte de vizitatori. In zilele pentru marele public, trupa etno Ho-Ra acopera si partea de antren-decibeli. In schimb, stam ceva mai prost la capitolul oferte de nisa: informatii punctuale, pliante care sa depaseasca consideratiile generale - adica exact ceea ce intereseaza pe turoperatorii straini. Cea mai originala oferta in domeniul turismului autohton este cea a firmei CMB Travel, care propune o vacanta cultural-sportiva, cu gimnasta Andreea Raducan pe post de ghid. Global Business Travel ofera, in afara de castele din Carpati si artizanat, turism cu "adrenalina" - bungee jumping, rafting, ski extrem. Sau... la extrema opusa - tratamente Ana Aslan. Si circuitele de vanatoare, ni se spune, au mare succes la spanioli. In rest, clasicele pliante cu manastiri, cu partii de schi, cu Delta. Se descriu frumusetile, se anexeaza harti, se dau adrese de pensiuni agroturistice. La standul altor tari vecine si