Nemeny Joszef Nandor (UDMR) spune ca el are incredere in deciziile partidului de guvernamant, uitand ca nu se afla la un colocviu politic, ci este vicepresedintele Consiliului Concurentei Pe langa suspiciunile care planeaza inca asupra tranzactiei privind reprivatizarea SNTR, apar noi elemente care demonstreaza ca Guvernul a impins la maximum limita legii si in momentul in care a decis sa stearga, printr-o ordonanta de urgenta, o parte din datoriile inregistrate de societate si sa-i acorde esalonari pentru restul. Conform Legii 143/1999, orice ajutor de stat trebuie intai notificat Consiliului Concurentei, urmand ca, in functie de avizul acestei institutii, sa fie acordat sau nu. Tot potrivit Legii concurentei, stergerea unor datorii catre buget este considerata automat un ajutor de stat acordat companiei solicitante, pentru care este obligatoriu avizul Consiliului Concurentei. Numai ca promotorilor ordonantei prin care au fost sterse, pentru a patra oara, datoriile SNTR nu le-a pasat de prevederile legale, astfel ca actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, putand sa-si produca deja efectele. "Regula este ca ajutoarele de stat sa fie notificate inainte ca actul normativ sa fie aprobat de catre Guvern. Este adevarat ca mai exista si exceptii, iar ordonanta privind SNTR este probabil o exceptie", a declarat, pentru Adevarul, Cristina Butacu, purtator de cuvant al Consiliului Concurentei. De altfel, chiar si in textul ordonantei prin care se sterg datoriile SNTR este scris negru pe alb, la articolul 15, ca "orice forma de ajutor de stat reglementata prin prezenta ordonanta se acorda cu respectarea dispozitiilor Legii 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale reglementarilor emise in aplicarea acesteia". Numai ca se pare ca semnatarilor ordonantei, Ovidiu Musetescu, seful APAPS, si Gheorghe Gherghina (care a semnat pentru ministrul Finante