* In 2003, romanii au cumparat "din greu" televizoare si frigidere * Specialistii estimeaza o crestere a cererii de produse electronice Dupa un an nesperat de bun, actorii de pe piata electronicelor si electrocasnicelor preconizeaza si pentru anii urmatori o crestere importanta a vanzarilor si, implicit, a profiturilor. Chiar daca, dupa introducerea noilor norme de creditare ale BNR, vanzarile in rate au cunoscut o usoara scadere, comerciantii spun ca "acestea sunt normale pentru luna februarie, caracterizata, in general, de vanzari reduse" si ca vanzarile de produse electronice si electrocasnice vor creste cu 10-15 la suta anual, sustinute in continuare de sistemul de vanzari in rate. Opiniile sunt insa impartite: de-o parte, unii specialisti cred ca valoarea vanzarilor se va mentine la nivelul din 2003, iar altii ca, in ciuda noilor norme privind domolirea creditelor de consum, situatia nu se va modifica semnificativ in 2004, romanii continuand sa cumpere in rate si in conditii mai restrictive. Pentru 2004, estimarile principalelor lanturi de magazine de bunuri de larg consum sunt, in cazul unui singur "actor", de peste 200 de milioane de euro, iar pentru 2005 de peste 300 de milioane de euro. Si asta, in conditiile in care, in 2003, principalii actori de pe piata - Altex, Domo si Flanco - au inregistrat vanzari de aproape 310 milioane de euro, dublandu-si sau chiar triplandu-si cifrele de afaceri fata de anii precedenti. Analizele elaborate de specialistii in domeniu arata ca preferintele romanilor in materie de electronice si electrocasnice sunt extrem de diversificate: de la banalele masini de spalat sau aragazuri pana la televizoare cu ecrane cu plasma si aparatura digitala de ultima ora. Potrivit datelor lantului de magazine Altex, cele mai vandute produse in 2003 au fost televizoarele, urmate de aparatele frigorifice, aparatura audio, masini de spalat si arag