Xerox Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri estimata la peste 32 de milioane de dolari, ceea ce inseamna o crestere de 15% fata de 2002, si cu un profit estimat la 6 milioane de dolari, adica aproape in linie cu cel de anul trecut, au declarat ieri oficialii companiei. 1In 2002, Xerox Romania raporta incasari de 28,3 milioane de dolari si un profit de 5,9 milioane de dolari. "Piata din Romania se extinde semnificativ, iar clientii incep sa se orienteze spre solutii de imprimare color ", a explicat aceasta evolutie Andrei Panculescu, noul directorul general al Xerox Romania. Panculescu a venit de la MobiFon-Connex pentru a-l inlocui pe Valeriu Nistor, promovat in structurile Xerox din Austria. "Pe 2003 am avut cea mai buna cifra de afaceri inregistrata de Xerox in Romania", a precizat el, amintind ca producatorul american are reprezentanta la Bucuresti de aproape 36 de ani. "Cred ca avem cea mai extinsa prezenta la nivel local in Romania dintre toti furnizorii de echipamente de birou", a afirmat la randul sau Dorel Grigore, directorul de marketing al companiei. Nivelul cresterii inregistrat in Romania a fost unul din cele mai mari la nivel mondial, situand compania pe locul al treilea intre filialele producatorului de echipamente pentru birou. Pe 2004, Andrei Panculescu si-a propus sa reorienteze compania spre sectorul SOHO (small office/home office), pe care Xerox l-a neglijat in trecut in favoarea clientilor mari. In prezent, clientii mari, care folosesc solutii de mare capacitate produc aproximativ 45% din incasarile Xerox Romania. Un alt segment foarte profitabil este cel de servicii, care genereaza si el incasari importante, aproximativ 30-40% din total. Aici sunt doua segmente, respectiv partea de intretinere, suport tehnic si service, care generaza 20-30 % din incasari, si serviciile globale, care ofera solutii la cheie marilor companii, inclusi