Turismul en-detail Un bar in care se pot comanda hamburgeri botezati cu nume de politicieni, o cafenea stil sovietic, care aminteste de localurile cu "vodca ieftina pe valuta", pe fond de slagare din Turismul en-detail
Un bar in care se pot comanda hamburgeri botezati cu nume de politicieni, o cafenea stil sovietic, care aminteste de localurile cu "vodca ieftina pe valuta", pe fond de slagare din perioada comunista, un butic unde se fabrica bijuuri dupa modele descoperite in santierele arheologice din Finlanda, un tur cu tramvaiul in care se serveste bere rece... Toate acestea si multe altele sunt prezentate in pliante editate de Biroul de turism al orasului Helsinki. Titluri gen "22 de lucruri originale in Helsinki", "23 de lucruri delicioase"; informatii succinte, exacte si haioase despre locurile de recreere care l-ar putea fermeca pe vizitator. Sunt pliante pe care Finlanda le distribuie la targurile internationale de turism, pliante altfel, despre altceva. "Altceva" - cu asta se iese acum pe piata de turism, in conditii de concurenta acerba. Se cauta diversitate, nise de piata, lucruri si destinatii care sa atraga grupuri-tinta din cele mai diferite. Au inteles asta tarile cu vechime in biznis. Au inteles-o si noii veniti care vor sa se impuna in peisaj, adica tarile est-europene. A trecut vremea cand ne mai puteam iluziona ca o simpla enumerare a frumusetilor patriei ar convinge, automat, milioane de turisti sa ne calce tara. Pentru noi, romanii, a trecut si vremea turismului de masa. Delta Dunarii - o destinatie deosebita, nimic de zis. Dar daca nu-i dai potentialului vizitator informatii precise si incitante - unde-si poate parca masina in siguranta, unde poate sa faca un chef cu ciorba pescareasca, unde sunt punctele de observatie a pelicanilor, de unde se poate procura/inchiria echipament de dat la stiuca, la ce spital sa apeleze daca face insolat