Conpet este operatorul sistemului national de transport al titeiului, gazolinei si etanului prin conducte, aprovizionand rafinariile din Romania cu titei intern si din import. Se desfasoara prin 4.500 Conpet este operatorul sistemului national de transport al titeiului, gazolinei si etanului prin conducte, aprovizionand rafinariile din Romania cu titei intern si din import. Se desfasoara prin 4.500 km de conducte si se dezvolta pe raza a 23 de judete. Foarte curand, societatea se va mari prin asimilarea conductelor de transport al produselor petroliere, benzina si motorina, precum si a vagoanelor cisterna, din patrimoniul Petrotrans. Unificarea activitatilor se va face in concordanta cu strategia guvernului in sectorul petrolier si conform OUG 35/29 ianuarie 2004. In urma unificarii, Conpet va indeplini functia de transportator unic prin conducte al titeiului si produselor petroliere, sistemul nou creat avand o lungime de conducte de 6.000 km. Bazat pe indicatorii economico-financiari din ultimii doi ani ai societatii, Petre Petrescu, directorul general al Conpet SA, este optimist in ceea ce priveste un "Conpet largit". Din interviul acordat ziarului Adevarul reiese foarte clar faptul ca profitul societatii pe 2003 ar fi fost cu 210 miliarde lei mai mare, daca acesti bani nu s-ar fi cheltuit pentru paza si siguranta conductelor Conpet. In perspectiva devenirii unui transportator unic, se pare ca aceste cheltuieli vor fi mult diminuate. Dincolo, insa, de optimismul managerilor Conpet, sarcina lor nu va fi usoara. Totusi, foarte important este "sa fie titei in conducte".
Investitii de 64 milioane de dolari in siguranta conductelor
- Domnule director, cum evaluati anul 2003, cunoscut fiind faptul ca a existat o diminuare a cantitatii de titei transportat intre aprilie si septembrie 2003?
- Din acest punct de vedere, nu a fost un an usor, dar am re