Partidele si-au desemnat deja capeteniile de campanie pentru alegerile locale programate la 6 iunie. Desi votul nu va fi politic, ci unul "gospodaresc", scorul va masura forta formatiunilor politice pentru alegerile generale - care vor spune cine va detine puterea in Romania. Pesedistii au stabilit modestia ca regula de joc a candidatilor -care vor bate astfel teritoriul fara vesminte de matase si limuzine luxoase - dublata insa de o agresivitate, exprimata deja explicit, pentru a recuceri puterea locala. Liberalii nu si-au invatat alesii cum sa-si aranjeze look-ul personal, dar le cer oamenilor sa nu faca promisiuni deplasate, sub obsesia decentei si a unui fair play care ar putea fi falimentar. Democratii vor sa loveasca PSD in fieful sau, adica pe plaiurile moldovene, in timp ce PRM aduce o inovatie: campania ecologica.
Desi supravegheate de liderii partidelor, aparatele de campanie sunt conduse de personaje anume desemnate care isi vor pune amprenta asupra stilului de joc al formatiunilor lor, dand un colorit aparte peisajului electoral, ce se anunta deja a fi new fashion.
Moda "pitbull" la PSD
Mai mare peste 13 departamente de campanie, presedintele executiv al PSD este seful statului major al localelor. Octav Cozmanca nu mai vrea o campanie "dupa ureche, ci una condusa dupa reguli moderne, stiintifice, bazata pe sondaje si focusgrupuri ", dupa cum ne-a declarat.
Acuzati pentru metodele lor de cumparare a voturilor la sate cu produse de bacanie si cupoane la hectar, pesedistii nu rostesc o vorba despre metehnele din campania trecuta. Cu aerul sau sobru, dar cu o capacitate de lupta comparata adesea cu aceea a unui pitbull, presedintele executiv spune doar ca PSD va duce " o campanie ofensiva" - semn ca partidul vrea sa ramana la aparate -, "dar civilizata, fara violente si atacuri la persoana ". Pesedistii nu au facut portretul-robo