Comunicarea cu spatiul public devine astazi o componenta pregnanta a discursului artistic. Grupul SALMASTRU, infiintat in anul 2002, si-a propus sa se incadreze in acest tip de interventie, din pacate nu foarte bine reprezentat la noi in tara, proiectele lor fiind initial focalizate pe zona Dobrogei. Dinamici, tinerii artisti care alcatuiesc grupul – Ion Anghel, Ionut Theodor Barbu, Anka Laura Coller, Petre Lavrente, Daniel Ragusitu si Adrian Serbanescu – au realizat deja doua tabere de creatie pe timpul verii, „Carsium“ la Hirsova si „Europolis“ la Sulina, cea de-a doua fiind completata de o expozitie la Muzeul de Arta „Ion Jalea“ din Constanta si de o retrospectiva la Atelier 35, Bucuresti.
Desi membrii grupului au directii artistice personale diferite (aceasta eterogenitate trimitind direct la denumirea data grupului, cuvint ce defineste amestecul de apa sarata cu apa dulce, intilnit in zonele de delta), au reusit sa articuleze un veritabil mesaj cultural prin experimentarea zonei obiectualului. In incercarea de a stabili o relatie inedita a publicului cu arta si, in acelasi timp, de a-i determina pe oameni sa constientizeze „constructia“ si „re-constructia“ spatiului public, artistii s-au adaptat materialelor gasite la fata locului, lucrarile fiind astfel concepute, in special, din deseuri industriale.
Formele adeseori halucinante create de tinerii artisti si integrate cu succes in spatiile oraselor Hirsova si Sulina vin sa accentueze notiunea de performativitate a identitatii urbane. Imaginea orasului este un construct, iata de ce ea poate fi oricind „re-amenajata“, redata publicului sub o alta forma, cu atit mai mult cu cit interventiile grupului Salmastru s-au indreptat pina acum spre locuri putin traditionale, ocolite de asaltul imaginii.
Dupa sculptura in piatra si metal, dupa fotografie si instalatie, artistii Salmastru s-a