•Noul plan de transport va fi pus in practica incepand cu 1 martie •Nici pana la aceasta ora, operatorii de transport locali si particulari nu au ajuns la un consens •Operatorii particulari sustin ca pot realiza un transport de calitate fara a le fi retrase traseele •Primaria sustine ca se impune stabilirea unor reguli stricte care sa fluidizeze circulatia in oras
Discutiile de ieri dintre operatorii particulari, reprezentantii SC Autobuzul SA, ai Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) si ai Directiei Tehnice din cadrul Primariei au capatat accente tensionate. Reprezentantii operatorilor particulare de transport au depus un memoriu prin care arata ca, din punctul lor de vedere, implementarea noului plan de transport nu poate fi decat o actiune de durata, ce trebuie corelata cu retragerea treptata a firmelor de maxi-taxi de pe piata ieseana. Asta pana se va ajunge la numarul de microbuze prevazut de planul de transport, plus un numar minim de masini care sa coabiteze cu autobuzele pe unele trasee.
Ce spun operatorii de transport
Conform declaratiilor directorului SC Auto Vlad SRL, Sandu Sebastian, aceasta coabitare rezolva problema achitarii unor credite in derulare, cea a firmelor de maxi-taxi, dar si optiunea unui transport de calitate, cu statii separate si mijloace de transport de lux. Din punctul de vedere al reprezentantilor operatorilor particulari, viitorul plan de transport trebuie sa rezolve si problema unui salt calitativ superior la nivelul mijloacelor de transport de mare capacitate folosite. "Consideram inutila si ca un salt in trecut optiunea luarii in considerare ca si solutie folosirea autobuzelor vechi, care necesita acordarea unui buget de reparatii, incalcarea unor prevederi ecologice in vigoare", a declarat Sandu Sebastian.
Operatorii de transport considera ca investitia initiala