"În timp ce cădea, reuşi să ia un borcan din raft; avea o etichetă pe care scria «Gem de portocale»..." 1. Consumul te face fericit, dacă trăieşti la Bucureşti, Beijing sau Bangkok. Cu cît nivelul de trai este mai scăzut, cu atît şansele de a aprecia "societatea de consum" sînt mai mari. Supermarketul & McDonald's-ul umplu ochii de lacrimi & inimile de bucurie. "...dar spre marea ei dezamăgire era gol: se abţinu să-l arunce de teamă să nu omoare pe cineva, aşa că-l puse la loc într-un dulap..." 2. Consumul nu te face mai fericit, dimpotrivă, dacă trăieşti la Paris, Berlin sau New York. Studii recente au arătat că abundenţa opţiunilor are un efect psihologic negativ, iar depăşirea unui venit anual de 13.000 $ nu aduce cu sine o creştere a nivelului de fericire. "Ochii ei căzură pe o cutiuţă de sticlă pusă sub masă: o deschise şi înăuntru găsi un tort foarte mic, pe care scria «MĂNÎNCĂ-MĂ». «Ei bine, o să-l mănînc, îşi zise Alisa, şi dacă mă face să cresc, o să ajung la cheie; iar dacă mă face să mă micşorez, o să mă strecor pe sub uşă»." 3. Consumul e cu dublu tăiş , oriunde ai trăi; pentru că devii dependent de "shopping" acumulînd produse inutile, dependent de televiziune urmărind emisiuni inutile, dependent de publicitate cumpărînd noi produse inutile; pe de altă parte, toate acestea
nu te ajută să trăieşti mai bine pentru că îţi complică existenţa (evident, inutil), dar e foarte probabil să-ţi dea mici satisfacţii de moment - iar pentru unii (mulţi) acesta este un mod (motiv) de supravieţuire. "...de astă dată găsi o sticluţă («care sigur nu era acolo», îşi zise Alisa), iar în jurul gîtului avea o etichetă de hîrtie şi cuvintele «BEA-MĂ» scrise frumos cu litere mari. Era foarte bine că scria «Bea-mă», dar Alisa era destul de înţeleaptă să nu se-apuce să facă asta cît ai bate din palme. «Nu, mai întîi o să mă uit bine, îşi zise ea, să văd dacă nu cumva