Grupul german Volkswagen, cel mai mare producator de autovehicule din Europa, si-a propus sa isi diminueze costurile cu 2 miliarde de euro, in 2004 si 2005, potrivit publicatiei germane Der Spiegel.
La sfarsitul saptamanii trecute, Volkswagen a anuntat ca va lansa un program de reducere a cheltuielilor si a investitiilor, dupa ce profitul din 2003 a scazut la jumatate, iar vanzarile celui mai recent model Golf s-au situat sub asteptari.
Articolul din Der Spiegel, care nu citeaza surse, sugereaza ca producatorul german ar putea rata obiectivul privind majorarea volumului de vanzari din 2004 de la 5 milioane de autovehicule la 5,5 milioane, din cauza conditiilor economice nefavorabile care afecteaza piata auto.
Mai mult, potrivit Der Spiegel, directorul executiv Bernd Pischetsrieder a afirmat in fata consiliului de administratie ca profitul ar putea scadea si mai mult, daca economia nu se va redresa suficient si moneda americana va ramane la un nivel scazut.
Grupul german, care a devenit unul dintre cei mai putin profitabili producatori de autovehicule din Europa, a anuntat in luna ianuarie ca profitul operational din 2003 a scazut cu 48%, la 2,49 miliarde de euro.
Fiat isi redefineste structura
Grupul italian Fiat intentioneaza sa separe in doua entitati distincte operatiunile financiare si activitatile industriale, adoptand o structura implementata de concurenti precum General Motors si Ford, a indicat ieri Financial Times.
Potrivit unei surse apropiate grupului, constructorul auto vizeaza sa uneasca diviziile de finantare ale fiecareia dintre unitatile industriale, incluzand participatia de 49% la capitalul Fidis, care ofera credite cumparatorilor de automobile Fiat.
Saptamana trecuta, producatorul de autovehicule infiintat in urma cu 105 ani a anu