Birocratie si bani multi pentru licente
Ieri a intrat in vigoare noua Lege a taximetriei care stabileste, pe linga instalarea unor noi aparate de taxat, si vopsirea masinilor in galben, si un numar maxim de masini care pot primi licenta de functionare intr-un oras. Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat inca din vara anului trecut o hotarire in baza careia primaria poate emite cel mult 10.000 de licente de taxi, dintre care 8.000 permanente si 2.000 sezoniere. ?Inainte erau circa 6.000 de licente emise de primarie. Cind am decis acest numar, am luat in considerare acest aspect, precum si gradul de acoperire a mijloacelor RATB, si situatia din orase din alte tari cu numar similar de locuitori?, ne-a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei. De partea cealalta, taximetristii s-au impartit in doua tabere: cei care considera ca legea va elimina de pe piata taxiurile ?pirat? si cei care cred ca actul normativ favorizeaza firmele mari, care isi pot dota masinile conform prevederilor legale. ?Mie nu-mi convine. Trebuie sa dai o caruta de bani si pentru aparat, si pentru vopsea, si pentru licenta?, ne-a spus Ovidiu Mares, taximetrist independent. ?Costurile sint destul de mari, plus ca e foarte multa birocratie. Sint foarte multi soferi care au renuntat, si-au dat demisia. In plus, peste citeva luni, e posibil ca pretul sa creasca, pentru ca trebuie sa ne acoperim niste cheltuieli destul de mari?, ne-a spus Elena Simionescu, director Prof Taxi. Sint patroni care cred insa ca numarul stabilit de primarie este suficient pentru a acoperi cererea. ?Potrivit statisticilor noastre, in Bucuresti sint circa 7.000 de persoane cu atestat profesional de taximetrist, si chiar o persoana la o masina si tot sint suficiente licentele. De-a lungul anilor, in Capitala n-au fost mai m