Afacerea relicentierii taximetristilor, dupa noile reglementari, s-a dovedit a fi un cosmar pentru zeci de mii de bucuresteni. Companiile de taxi din Bucuresti au fost nevoite sa retraga din cursa, Afacerea relicentierii taximetristilor, dupa noile reglementari, s-a dovedit a fi un cosmar pentru zeci de mii de bucuresteni. Companiile de taxi din Bucuresti au fost nevoite sa retraga din cursa, inca de duminica seara, mii de masini ale caror licente expirau la 1 martie, iar taximetristii care au ramas in trafic au fost controlati de filtre ale Politiei Rutiere. Ca urmare, ieri, sute de taximetristi s-au inghesuit pe holul de la parterul Primariei Capitalei, la usa Serviciului de licente, pentru a depune dosarele cu actele obtinerii noilor licente. Doi gardieni publici au transpirat ore intregi, incercand sa tina piept disperarii taximetristilor si sa mentina o ordine aproximativa. Cu toate eforturile lor, galagia i-a deranjat si pe functionarii birourilor din jur. Imbulzeala s-a produs din cauza ca Primaria a redus numarul total al licentelor din Bucuresti la 10.000, din care 2.000 sunt pentru taximetristii independenti, iar alte 2.000 sunt sezoniere. Apoi, municipalitatea aplica un ordin al Ministerului Transporturilor, care prevede ca taximetristii pot depune dosarele doar in primele zece zile ale fiecarei luni, restul de 20 de zile fiind destinate verificarii dosarelor si eliberarii licentelor. Multi dintre taximetristi spun ca anumite acte, cum ar fi cazierul fiscal, nu pot fi eliberate pe perioade mai mari, astfel ca, daca nu apuci sa obtii toate actele la timp, risti sa "stai pe bara" o luna. Problema este ca, pentru familiile multora, aceasta este singura sursa de venit. Nemultumirile soferilor care traiesc din aceasta activitate provin si din caracterul extrem de birocratic al noilor reglementari. In plus, cheltuielile lunare, fara a calcula banii necesari int