Circa 10.000 de ceferisti au incetat brusc orice activitate ieri dimineata, la ora 7. Greva de avertisment a muncitorilor feroviari a blocat circulatia trenurilor de calatori si marfa pe intreg teritoriul Romaniei. Ceferistii cer salarii marite, tichete de masa si conditii decente de munca
Greva de avertisment la CFR
Circa 10.000 de ceferisti au incetat brusc orice activitate ieri dimineata, la ora 7. Greva de avertisment a muncitorilor feroviari a blocat circulatia trenurilor de calatori si marfa pe intreg teritoriul Romaniei. Ceferistii cer salarii marite, tichete de masa si conditii decente de munca.
Luni, 1 martie. Ora 7 dimineata. Brusc, orice activitate in gari a fost oprita. Ceferistii au lasat totul balta si s-au apucat sa puna tara la cale cu cafele in fata, prin birouri. Viorel Pavel are 36 de ani si, de 18 ani, lucreaza in gara. Dupa opt ani de lacatuserie a devenit ?ciocanar? sau, mai exact, revizioner tehnic de tren. In fiecare zi, loveste rotile a circa 80 de vagoane care intra in Gara Timisoara Nord. Pavel este responsabil cu verificarera frinelor inaintea plecarii trenurilor din gara, a bandajelor rotilor, a tuturor bucatilor din tren care asigura deplasarea. Se uita sa nu fie componentele slabite, deplasate sau fisurate si, la plecarea trenurilor, verifica ?sabotii?. Nu e usor. De iscusinta lui depind vietile a mii de oameni. ?Cind am ales meseria asta, de ceferist, credeam ca este foarte sigura. Acum, nici una dintre ideile de atunci nu mai este de actualitate. Salariul e cum e, nu degeaba facem greva, siguranta nu mai are nimeni in Romania?, spune barbatul. Cu ciocanul in mina, el a asteptat sa treaca cele doua ore de greva de avertisment si a reinceput sa controleze vagoanele. Pavel s-a alaturat colegilor la greva, insa nu crede ca protestul va duce la solutionarea crizei prin care trec acum muncitorii feroviari. ?Vreti parerea mea