Pe viitoarea linie dubla electrificata, trenurile vor circula cu 160 km/h
Calafatul se pregateste pentru demararea lucrarilor de construire a podului peste Dunare. Potrivit reprezentantilor primariei municipiului, construirea podului va incepe in cea de-a doua jumatate a acestui an. Pina acum au fost finalizate studiile geotehnice aprofundate, firma spaniola de specialitate care va intocmi acest proiect urmind sa propuna una sau mai multe variante din care va fi aleasa varianta cea mai buna.
Partea romana va trebui doar sa asigure infrastructura de racordare a cailor rutiera si ferata, vama si toate serviciile aferente necesare desfasurarii activitatii intr-un punct de trecere a frontierei. Podul va avea cale ferata si sosea cu doua benzi, motiv pentru care una dintre prioritati o constituie reabilitarea caii ferate Craiova - Calafat. „In noiembrie 2003 s-a stabilit ca o asemenea lucrare este de mare importanta. In trei ani, cit se preconizeaza ca va dura construirea podului, ar trebui terminata si reabilitarea caii ferate. Partea romana va trebui sa asigure circulatia feroviara pe doua tronsoane, ambele electrificate, astfel incit trenurile sa-si poata spori viteza, pentru a ajunge pe anumite portiuni la 160 de kilometri pe ora“, a declarat viceprimarul Calafatului, Florian Toader. Pe viitoarea linie dubla electrificata, trenurile vor circula cu 160 km/h
Calafatul se pregateste pentru demararea lucrarilor de construire a podului peste Dunare. Potrivit reprezentantilor primariei municipiului, construirea podului va incepe in cea de-a doua jumatate a acestui an. Pina acum au fost finalizate studiile geotehnice aprofundate, firma spaniola de specialitate care va intocmi acest proiect urmind sa propuna una sau mai multe variante din care va fi aleasa varianta cea mai buna.
Partea romana va trebui doar sa asigure infrastructura de raco