•Inspectoratul Scolar are obiectii la acest proiect legislativ
In viitor, soarta unitatilor de invatamant ar putea fi decisa de reprezentantii comunitatii, adica de parinti, reprezentanti ai Primariei si ai Consiliului Local si chiar de reprezentanti ai agentilor economici. Acest lucru ar fi urmare a unui recent proiect de Regulament privind organizarea si functionarea consiliilor de administratie ale unitatilor de invatamant, supus dezbaterii publice de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Potrivit precizarilor facute de Mihai Dumitriu, inspector general al Inspectoratului Scolar Judetean Iasi, proiectul mentionat prevede ca un Consiliu de Administratie este format din 9 - 13 membri: directorul si directorul adjunct, contabilul, un reprezentant al Consiliului Local si unul al Primariei, cel putin un reprezentant al parintilor, un numar de maximum cinci cadre didactice, un reprezentant al agentilor economici din zona (sau, eventual, al Consiliului Local) si, daca este cazul, un reprezentant al elevilor din clasele XI - XII. Astfel, fata de reglementarile precedente, proiectul introduce obligativitatea participarii reprezentantilor autoritatilor locale si creste rolul parintilor, creand posibilitatea ca "externii" sa aiba un cuvant mai greu de spus decat reprezentantii unitatii de invatamant. "Acest proiect are in vederea armonizarea sistemului de conducere a scolilor cu viitorul sistem de finantare, care va deveni obligatoriu din anul scolar 2005 - 2006. Cu toate acestea, cum se vede din structura Consiliului de Administratie, 'externii' pot inclina usor balanta, chiar si in probleme care sunt strict de competenta scolii. Este foarte greu sa-i ceri unui strain sa ia decizii intemeiate in chestiuni ca, de exemplu, acordarea calificativelor cadrelor didactice, aprobarea salariilor si gradatiilor de merit, constituirea catedrelor, aprobare