Parlamentarii sunt pe punctul de a face un pas inapoi in privinta modalitatii de difuzare a clipurilor electorale la radio si televiziuni, dupa disputa pe care au avut-o cu membrii Consiliului National al Audiovizualului. Ei admit ca publicitatea politica sa fie difuzata doar in emisiuni electorala pentru a fi separata de cea comerciala.
Initial, Comisia electorala a decis ca publicitatea electorala sa fie difuzata separat de cea comerciala, argumentand ca este vorba despre informarea electoratului. CNA, prin presedintele Ralu Filip, a atras atentia ca decizia parlamentarilor incalca normele europene care nu acorda un statut special reclamei electorale. Avertismentul Consiliului a fost confirmat de o nota venita de la Comisia Europeana.
Dupa o luna de discutii contradictorii intre CNA si parlamentarii Comisiei electorale, parlamentarii par dispusi sa revina, partial, asupra deciziei. Presedintele Comisiei electorale, Viorel Hrebenciuc, a spus marti ca va fi interzisa la televiziune publicitatea electorale la ore de maxima audienta, clipurile politice urmand sa fie difuzate doar in emisiunile strict electorale. In acest fel, publicitatea electorala va putea fi difuzata separat de cea comerciala, cum au sustinut parlamentarii, insa intr-un regim orar restrans.
UDMR este de acord cu propunerea lui Hrebenciuc. Deputatul Marton Arpad a recunoscut ieri ca nu ar trebui intrerupte emisiunile de divertisment sau filmele pentru a se transmite clipuri electorale. Si PD crede ca este vorba de o propunere "rezonabila". Emil Boc, presedintele executiv al acestui partid afirma ca prin plasarea publicitatii electorale intr-un spatiu orar bine precizat, in afara celui de maxima audienta, se evita agasarea cetatenilor cu mesaje venite din partea unor politicieni care recurg la discursuri demagogice.
PRM insa ar dori publicita