Adjunctul secretarului de stat pentru comert al SUA, William Lash, a declarat ieri, la finalul intrevederii cu ministrul de Externe Mircea Geoana, ca nu intelege de ce exista atatea critici in privinta atriburii contractului pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors firmei americane Bechtel.
Intrebat ce parere are despre criticile formulate la adresa modului in care a fost atribuit acest contract, Lash a precizat ca este o practica foarte obisnuita sa fie acordat unei singure firme un contract de o asemenea anvergura, de exemplu pentru o autostrada sa fie aleasa o companie cu renume international, avand in vedere calitatea exceptionala a lucrarilor realizate intr-un timp foarte scurt. Oficialul american considera ca este un mare avantaj pentru Romania sa lucreze cu una dintre cele mai bune firme din lume, cu o tehnologie de prima clasa si experienta in managementul constructiilor. Romania va avea o autostrada de inalta calitate, iar companiile si specialistii romani vor beneficia in viitor de aceasta experienta, a mai apreciat Lash.
Potrivit cotidianului britanic Financial Times, decizia premierului Adrian Nastase de a atribui firmei Bechtel contractul pentru constructia autostrazii a nemultumit unii membri ai UE. Contractul in valoare de 2,5 mld. $ pe care Romania l-a atribuit fara licitatie ar fi ilegal in UE, sustinea publicatia britanica.
Ministerul Transporturilor a recunoscut, la inceputul lunii februarie, ca proiectul a fost exceptat de la legea romana a achizitiilor publice, ca urmare a unui acord incheiat, in 2003, intre Guvernul roman si administratia americana pentru sustinerea Romaniei in realizarea programelor de infrastructura. Construirea autostrazii va incepe la 4 iulie 2004 si va dura pana in 2012.
Adjunctul secretarului de stat pentru comert al SUA, William Lash, a declarat ieri, la finalul