Trebuie descarcate prea multe vagoane cu carbune
•Din raportul intocmit de inspectorul independent rezulta ca parametrii de putere calorifica si de substante volatile sunt sub limitele normale
Dupa ce mai bine de o luna de zile SC CET Iasi SA s-a confruntat cu o adevarata criza a combustibilului, directorul Ioan Mihai a declarat ca, in acest moment, societatea comerciala de producere si distributie a agentului termic se confrunta cu o cantitatea prea mare de carbune care trebuie descarcat. "In acest moment, sunt peste 250 de vagoane care asteapta sa fie descarcate. Ceea ce este mai dificil este faptul ca acestea trebuie sa vina din mai multe parti si va fi greu sa le descarcam pe toate deodata", a declarat directorul SC CET Iasi SA.
Din declaratiile facute de catre Ioan Mihai a rezultat ca, la sfarsitul acestei saptamani, este asteptat rezultatul laboratorului neutru care a fost ales de catre furnizor, in Bucuresti, pentru analiza celor 600 de tone de carbune de proasta calitate. "Din raportul intocmit de catre inspectorul independent in laboratoarele de la noi, de la Holboca, a reiesit ca parametrii combustibilului nu corespundeau celor prevazuti in contractul de achizitie", a specificat directorul Mihai. Acesta a explicat ca, din valoarea normala a puterii calorifice stabilite prin contract la o valoare de 6.500 de giga, aceasta era de numai 4.300. De asemenea, concentratia substantelor volatile, stabilita prin contract la o limita minima de 22 procente, era de numai 17 la suta. Riscul folosirii unui astfel de combustibil este explozia instalatiilor, de tipul celei care s-a produs in urma cu doi ani la Holboca. "Acolo nu a fost vorba propriu-zis de o explozie, ci de o rabufnire de gaze, care s-a soldat cu un incendiu, ceea ce a dat impresia unei explozii", a specificat Ioan Mihai. Acesta mai precizat ca accidentul din urma cu