Uzinele Dacia Renault din Pitesti au blocate, de aproape doua saptamani, toate conturile deschise la banci din Romania. Potrivit unei dispozitii a Asociatiei Executorilor Judecatoresti Pitesti (dosar Uzinele Dacia Renault din Pitesti au blocate, de aproape doua saptamani, toate conturile deschise la banci din Romania. Potrivit unei dispozitii a Asociatiei Executorilor Judecatoresti Pitesti (dosar 148/2004), poprirea se mentine pana cand "Dacia" va vira suma de 121.453.171.000 le, aproape 15 milioane de dolari, in contul creditorului Sandu Ion Romica. Consortiul francez Renault, care a cumparat uzinele de automobile din Pitesti, a platit, la reinnoirea contractului de privatizare, 50 de milioane de dolari. Inginerul Romica Sandu cere si obtine, printr-o hotarare judecatoreasca, 15 milioane de dolari, respectiv mai bine de un sfert din pretul cu care francezii au cumparat intreaga uzina. Pentru ce? Romica Sandu este inventatorul eleronului inglobat in tabla capotei-spate a autoturismelor "Dacia Berlina". Mai exact, Romica Sandu a gasit si aplicat solutia prin care eleronul din cauciuc, aplicat pe capacul portbagajului, a fost eliminat, in urma unei operatii de ambutisare, lucru ce a dus la reducerea costurilor de productie si la alte importante economii materiale. Nemultumit de rasplata primita la acea vreme, Sandu a intentat, in 1993, proces impotriva SC "Automobile Dacia". Dosarul a fost judecat la Tribunalul Timis, apoi la Curtea de Apel Timisoara si Curtea Suprema de Justitie. Au urmat o serie de decizii contradictorii ale instantelor romane. In final, Curtea Suprema de Justitie a stabilit ca uzinele "Dacia" sa-i plateasca inventatorului suma de 115 milioane lei, bani pe care Romica Sandu i-a si incasat, cum se arata in motivarea trimisa de societatea argeseana presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Nemultumit de aceasta hotarare, inventatorul pitestea