Saptamina care a trecut s-a aflat, incontestabil, sub semnul muzicii vocale, fie pe podiumul de concert, fie in spectacole de opera, fie intr-un cadru mai restrins rezervat specialistilor si… prietenilor.
In acest ultim context se poate incadra seara oferita la resedinta Ambasadorului SUA la Bucuresti de catre soprana Eleanor Valkenburg si de pianista Beth Levin, care, sub genericul „Poetica Musica“, au prezentat un program ce a inclus miniaturi vocale si instrumentale decupate din creatia unor compozitori americani binecunoscuti noua (desi, in introducerea facuta, gazdele au presupus ca, probabil, vom asculta pentru prima oara Gershwin sau Copland).
Zimbitoare si dezinvolta, Eleanor Valkenburg a propus piese de Aaron Copland, Ned Rorem, Scott Joplin, Joseph Howard, cuceritoare prin sinceritatea si simplitatea melodica plina de farmecul specific pe care solista a dorit sa-l sublinieze si printr-o mimica amuzat-inocenta sau sentimentala; la pian a acompaniat Beth Levin, care a intercalat si opusuri de George Gershwin sau Bob Cole, aducind, de asemenea, parfumul inceputului de secol XX. Cele doua soliste care, dupa cum ni s-a spus, au absolvit Universitati de prestigiu si au cucerit premii la concursuri de anvergura, au sustinut, a doua zi, un concert mai amplu la sala ArCuB, dupa ce, la Universitatea Nationala de Muzica, oferisera un master-class pentru studentii de la clasa de opera. De altfel, prezenta lor la Bucuresti se inscrie intr-un turneu european, in cadrul caruia „Poetica Musica“ doreste sa prezinte pagini din muzica americana in spatii culturale cit mai diverse – o idee interesanta in sine, pentru care organizatorii merita toate laudele.
In acea seara, la Opera Nationala a avut loc un spectacol cu Carmen de Bizet, in care rolul titular a beneficiat de interpretarea mezzosopranei Aura Twarowska (de la Opera din Timisoara), al