Fabia RS - Motiv de divort Sunt un fan inrait al motoarelor cu benzina, sunetul pistoanelor care macina cu 6.500 de rotatii pe minut sau peste imi este la fel de placut la urechi precum "Galopul" Fabia RS - Motiv de divort
Sunt un fan inrait al motoarelor cu benzina, sunetul pistoanelor care macina cu 6.500 de rotatii pe minut sau peste imi este la fel de placut la urechi precum "Galopul" lui Shostakovich. Dar tocmai ma gandesc la divort... Prima oara, am vazut Fabia RS la Salonul Auto de la Geneva din primavara 2003. M-au atras atunci elementele estetice specifice: spoilerul fata mai mare, bara spate profilata aerodinamic si micul eleron de la partea superioara a hayonului. In plus, esapamentul dublu, cromat, induce masinii o alura sportiva. Speram ca, sub capota, cehii au instalat un propulsor cu benzina, dar in fisa tehnica am vazut ca masina era turbodiesel. Puterea exprimata acolo si cutia de viteze cu sase trepte i-ar fi incantat pe multi. Dar imi plac motoarele cu benzina. Ulterior, mi s-a spus ca ar trebui sa incerc Fabia RS.
Atleta neagra
Dupa trei ture la ralanti in jurul masinii, urmeaza habitaclul la inspectie. Scaunele tapitate in gri si negru, inscriptionate cu sigla Skoda Motorsport, si pedalele din aluminiu si cauciuc negru creeaza o impresie sportiva, completata de bordul ale carui cadrane sunt cu cifre mari, usor lizibile. Schimbatorul de viteze ar fi putut fi metalic, dar s-a preferat o combinatie piele-aluminiu, ceva mai eleganta. Aceeasi solutie s-a aplicat si pentru manerul franei de mana, creand o senzatie placuta de sportivitate. Nu prea modesta in aspect, dar nici nu epateaza.
Contact... direct
Asezat destul de confortabil la volan, dupa ce am plimbat scaunul sus-jos si fata-spate si volanul tot pe doua axe (inaltime si profunzime), am rasucit cheia in contact, uitand sa las bujiile sa se incalzeasca.