- Comentariu - nr. 52 / 16 Martie, 2004 Aproape zilnic, prin mijloacele de informare mass-media, ni se atrage atentia asupra drepturilor pe care le avem noi, consumatorii, prevazute in acte normative mult imbunatatite, dar nu destul de severe pentru cei care pun in vanzare produse contrafacute sau cu defecte de fabricatie. Prin faptul ca ieri, 15 martie, a fost "Ziua mondiala a drepturilor consuma torilor", am gasit de cuviinta sa abordam mai pe larg aceasta tema de importanta deosebita pentru nivelul nostru de trai. Suntem convinsi ca multi dintre noi nu o data am trecut cu vederea peste sfidarea furnizorilor de servicii, de produse de cea mai proasta calitate, care ne-au pus viata in pericol. De ce ne lasam inselati sau renuntam la a pretinde despagubiri sau recuperarea sumelor platite pe un serviciu sau un produs de proasta calitate? Pentru ca si in astfel de cazuri birocratia, generalizata in Romania, te face sa renunti la drepturile tale de consumator inselat. Trebuie sa pierzi timp cu depunerea reclamatiei la OJPC, sa astepti verificarea produsului, sa dai explicatii, nu in putine cazuri sa suporti insultele patronului de magazin care "iti demonstreaza in stil agresiv ca nu el este de vina, ci producatorul, care, de multe ori, nu se stie din ce tara e". Si, astfel, ne lasam pagubiti, inselati pe banii nostri, cumparand produse alimentare cu termenul depasit (din cauza ca pe ambalaj nu este imprimata vizibil sau clar data fabricatiei) si chiar alterate (ciocolata cu viermi, mezeluri, carne tocata sau peste congelat cu miros de stricat). Romania este paradisul produselor contrafacute, atat alimentare, in special bauturi alcoolice si dulciuri, cat si industriale (electrocasnice, electronice, imbracaminte, incaltaminte, care si atunci cand au certificat de garantie - in piete si pe strada nici vorba de asa ceva - acesta este acordat doar pentru 30 de zile, iar