Stimate domnule director,
Va scriu bulversat de lectura listei scriitorilor care au primit „indemnizatie de merit“ si pe care ati publicat-o (impreuna cu alte cinci liste: cineasti, artisti plastici, arhitecti, oameni de teatru, compozitori-muzicologi) in Nr. 210 al Observatorului cultural.
Nu sint in masura sa comentez celelalte liste, dar – ca profesor de romana, pensionar – pot sa va spun ca am ramas socat de mediocritatea si penuria contrastanta ce rezulta din parcurgerea celor 100 de nume, intre care citeva sint stralucite, altele (ajungind pina la 20-30%) sint onorabile, dar restul de 60-70% sint pur si simplu inexistente ca prezenta si valoare in esichierul istoriei literare.
M-am intrebat ingrozit ce figura am face daca, intr-un concurs literar universal (utopic, bineinteles), ne-am prezenta cu aceasta echipa, dominata de fosti politruci, de anonimi si veleitari, justificata din pacate doar de acei citiva, pomeniti mai sus, care (din nevoie, banuiesc) s-au lasat amestecati.
Astfel, m-am intrebat ce cauta Gabriel Liiceanu, Gabriela Adamesteanu, Mihai Sora linga Ion Brad, Dinu Sararu sau Mircea Radu Iacoban? Sau vesnici revoltati ca Alexandru George, Ileana Malancioiu, Angela Marinescu alaturi de Mircea Micu, Haidu Gyözö si Ion Hobana (politruci peceristi binecunoscuti)?
Am inteles ca virsta limita ar fi 60 de ani (ceea ce dintr-un condei elimina scriitorii mai tineri). Dar chiar deasupra acestei virste apar omisiuni care te pun pe ginduri.
De ce, bunaoara, D. Tepeneag, dar nu si Paul Goma sau Bujor Nedelcovici (sau chiar Monica Lovinescu si Virgil Ierunca)?
De ce Ioana Postelnicu si Nicolae Balota, dar nu Barbu Brezianu si Adrian Marino?
De ce (in cadrul „generatiei ’60“) Ion Gheorghe si Anghel Dumbraveanu sint preferati Anei Blandiana si lui Ilie Constantin?
Cea mai jignitoare fraza di